Ze waren bij Zomerfeesten De Hoeve eigenlijk net op zoek naar een nieuwe ticketservice, toen ze werden benaderd door Tijn Fleerkate van mijnetickets.nl. “We zaten bij een partij uit Amsterdam”, vertelt organisator Ivo Temmink. “Maar we waren niet zo tevreden over de ondersteuning en klantenservice. Na een gesprek met Tijn hebben we een eisen- en wensenlijstje bij mijnetickets.nl neergelegd. Daar konden ze aan voldoen. Ze boden zelfs aan dat er eventuele extra opties ontwikkeld konden worden.”
Het eerste jaar bevalt de service van mijnetickets.nl direct goed. Op naar een langdurige samenwerking dus! Ivo: “Een van de voordelen is dat er veel data beschikbaar is. Iedere kaartkoper van vorig jaar heeft een mailadres achtergelaten, dat konden we dit jaar weer goed gebruiken voor onze emailmarketing.” Daarnaast wordt er in het dashboard goed gekeken naar de demografische gegevens. “Bezoekers komen bij ons uit de hele regio. Van Beltrum tot Denekamp en van Hengelo tot Holten. We gebruiken de data om zowel online als offline goed te kunnen targetten. Op social media, maar ook met A0-posters langs de daarvoor bedoelde plakzuilen langs de wegen.” En er wordt meer geanalyseerd. “Het is door de cijfers heel duidelijk wat een socialmediapost doet met de kaartverkoop. Wat vorig jaar werkte, kunnen we daarom heel goed herhalen. En daarnaast gebruiken we gegevens om specifieker op doelgroepen te adverteren op Google Ads.”
‘Weten beter wat we kunnen verwachten’
Dankzij de data van vorig jaar weet de organisatie beter wat ze dit jaar kunnen verwachten. “We zien bijvoorbeeld wat piektijden in de aankomst waren, daar kunnen we onze vrijwilligersplanning op aanpassen.” Dankzij de handscanners die ter plekke worden geleverd, ontstaan er geen lange rijen bij de toegangscontrole. Vorig jaar verliep alles helemaal volgens wens.
Korte lijnen
Ivo en zijn collega’s zijn enorm te spreken over de klantenservice van mijnetickets.nl. “De lijnen met mijnetickets.nl zijn heel kort. We kunnen op elk moment bellen en dan is het vaak binnen een halve dag al geregeld.” Op verzoek werd er bijvoorbeeld verbetering aangebracht in de tracking van bezoekers op de website. Het is nu duidelijk of mensen rechtstreeks naar de website komen, via socials op de pagina van Zomerfeesten De Hoeve belanden of juist reageren op een mail in hun inbox. “Eventueel kunnen we zelfs een appje sturen als we een vraag hebben. Ideaal!”, aldus Ivo.
Weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem gerust contact op. We vertellen je graag meer over de mogelijkheden.