Alle informatie over jouw evenement is natuurlijk waardevolle informatie. Daarom verzamelen we zoveel mogelijk data voor je. En het makkelijke is, daar hoef je zelf helemaal niets voor te doen.
Natuurlijk geven we je omzet en verkoopcijfers in handige grafieken weer. Dat is immers het belangrijkste en dat is waarschijnlijk waar jij de hele dag mee bezig bent als je een evenement organiseert. Maar we gaan graag een paar stappen verder. Wanneer zijn de tickets precies verkocht? En hoeveel tickets bestelt iemand gemiddeld per persoon? Hoe oud zijn jouw bezoekers? En uit welke stad of welk dorp komen ze?
De tickets zijn toch al verkocht?
Misschien denk je dat het niet zoveel uitmaakt. Verkochte tickets heb je immers al verkocht, toch? Toch kan het je helpen bij marketing voor dit evenement óf voor het volgende evenement. Stel je organiseert een evenement in Enschede, maar een groot deel van je bezoekers blijkt uit Hengelo te komen. Misschien laat je dan wel heel veel kansen onbenut. Denk aan posters langs de wegen of het actief ‘targetten’ per gemeente op social media. En misschien moet je juist een stapje extra zetten in gemeenten die achterblijven qua verkoop.
Hoe dan ook kan inzicht in de cijfers je een hoop nieuwe kennis brengen. Misschien bereikte dat ene socialmediabericht op vrijdagmiddag amper iets, terwijl een bericht op dinsdagavond daadwerkelijk voor ticketverkoop zorgde. En moet je eigenlijk nog wel inzetten of Facebook? Of juist al je budget gebruiken voor Instagram? De statistieken zijn in elk geval de moeite waard om eens goed te analyseren, als je het aan ons vraagt.
Tijdens en na het evenement
Staat jouw evenement op het punt van beginnen? Ook op de ‘grote dag’ kunnen onze statistieken je helpen. Je kunt via Mijnetickets.nl realtime zien hoeveel bezoekers binnen zijn én hoeveel er nog moeten komen. Is er een piek in de drukte? Dan kun jij misschien wat extra personeel naar de entree sturen.
Ook na het evenement zijn deze statistieken handig. Achteraf zijn de bezoekersstromen namelijk goed te zien. Had jij die ene topartiest juist vroeg in de line-up staan? Hier zie je of het effect heeft gehad. Zijn mensen inderdaad eerder op de dag al naar binnengegaan? Je kunt het allemaal analyseren en eventueel vergelijken met eerdere evenementen.
Benieuwd naar alle mogelijkheden? Neem gerust contact op, we beantwoorden je vragen graag.