Blog

Gekte rond kerstmiddag? ‘De kaartverkoop verliep zonder problemen’

Gezelligheid, glitterkleding, foute kersttruien en een hoop drank. Kerstmiddag is voor horecagelegenheden in Hengelo de drukste dag van het jaar. De dag van de kaartverkoop staat bij menig Tukker omcirkeld in de agenda. Wie er niet op tijd bij is, grijpt namelijk mis. Zo ook bij The Three Musketeers. Mede-eigenaar Niek Luijben: “Vorig jaar waren er problemen bij de kaartverkoop, vervolgens zijn we bij mijnetickets.nl terechtgekomen.”

Op een ‘normale’ uitgaansavond worden er bij The Three Musketeers geen kaarten verkocht. Maar kerstmiddag is in Hengelo niet echt normaal te noemen. Meer dan 10.000 feestvierders komen naar de binnenstad. En dan moet je alles wel in goede banen leiden. Het is daarom een van de weinige dagen waarvoor Niek Luijben wél kaarten verkoopt. “In 2022 deden we online ticketverkoop nog niet via mijnetickets.nl. Toen ontstonden er vanwege de drukte problemen, mensen werden door het systeem uit de wachtrij gegooid.” Het leverde tientallen telefoontjes en berichten op. En mensen teleurstellen wil je natuurlijk niet.

Wachtrij voldeed

Via via hoort Niek van mijnetickets.nl, hij gaat met de eigenaren in gesprek en weet al snel: dit is het proberen waard. Begin november is het moment daar, de tickets gaan in de verkoop. Opnieuw is kerstmiddag binnen enkele minuten uitverkocht. “Ik heb dit keer geen klachten gehoord. Het systeem van mijnetickets.nl werkt vlekkeloos, natuurlijk komen mensen nog steeds in de wacht. Maar er is nu eenmaal veel vraag, terwijl er maar een beperkt aantal kaarten beschikbaar is.” 

Simpel beheer

Ook voor het evenement Boktober op 22 oktober van dit jaar werden er bij The Three Musketeers al via mijnetickets.nl kaarten verkocht. “De back-office is gewoon goed”, zegt Niek daarover. “Vaak denken mensen die dergelijke websites maken dat alles wel werkt, maar hier is dat ook écht zo. Het dashboard is makkelijk te beheren. Ik ben atechnisch, maar zelfs mij lukt het. Met één klik zie je de verkochte kaarten en de omzet, het werkt echt fijn.” Bij het opzetten van de eerste ticketverkoop heeft Tijn Fleerkate van mijnetickets.nl nog wel een laatste check gedaan. “Maar dan zie je dat het zo simpel is dat je het echt gewoon zelf kan. Daarom willen we graag door met mijnetickets voor die paar evenementen die we per jaar hebben. Niet alleen omdat het goed werkt, maar ook omdat het ik leuk vind om met regionale partners te werken.”  

Kunnen we je ergens mee helpen?

Mocht je onverhoopt toch nog hulp nodig hebben of vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Het perfecte podium voor de verkoop van jouw tickets. Gebruiksvriendelijk voor jou én jouw bezoekers.

webdesign: gbvdm.nl
Kijk ook eens naar mijnepay.nl.
Sneller bestellen, sneller betalen met één apparaat!