Wie in Oldenzaal kaarten wil verkopen, weet één ding: je moet bij mijnetickets.nl zijn. Toch is niet alleen die lokale factor reden voor Kothman om bij de stadsgenoten terecht te komen. Frans Bult: “Ze hebben ons het systeem laten zien en het is heel gebruiksvriendelijk. Natuurlijk heb ik het een en ander vergeleken, maar de kosten liggen echt aanzienlijk lager dan bij andere partijen en het systeem is heel flexibel. Zo kan je bijvoorbeeld zelf kiezen of je de kosten van de tickets doorberekent aan je bezoekers of niet.”
Belangrijke inzichten
Juist aan een ‘beginnende’ partij zoals Kothman biedt mijnetickets.nl belangrijke inzichten. Want hoewel de drie heren genoeg horeca ervaring hebben, zijn de statistieken toch wel ‘heel handig’, aldus Frans. “We kunnen personeelsplanningen maken naar aanleiding van de cijfers. Zo werken we bijvoorbeeld met scanners aan de deur, op die scanner kun je al zien hoeveel tickets er gescand zijn en hoeveel mensen er nog moeten komen. Hierdoor kunnen we ervoor zorgen dat alles soepel verloopt als het druk dreigt te worden. Het scannen gaat razendsnel en kan eventueel ook op smartphones als dat nodig is.”
Goed beeld
Dankzij mijnetickets.nl weten Frans en zijn collega’s dat de gemiddelde leeftijd iets hoger ligt dan in eerste instantie werd verwacht. “Natuurlijk kijk je zelf de zalen wel rond en kun je een schatting maken, maar de cijfers geven je een écht inkijkje. Daar spelen we op in door onze evenementen soms net iets anders aan te prijzen, die cijfers zijn dus heel belangrijk voor ons.”
Uitstekende service
Niet alleen de lage kosten en de gebruiksvriendelijkheid zorgen ervoor dat ze bij Kothman tevreden zijn over Mijnetickets. Ook de service is volgens Frans uitstekend. “Ik heb nog nooit meegemaakt dat er bugs in het systeem zitten. En als je belt met een vraag, is er altijd een luisterend oor. Je wordt vriendelijk geholpen en er wordt gezocht naar een oplossing. Ze denken echt met je mee.”
Gegevens gebruiken
De gegevens die via de ticketverkoop worden verzameld, worden bij Kothman ook gebruikt voor nieuwsbrieven. Via een koppeling met Mailchimp is alles vanuit het dashboard van mijnetickets.nl aan te sturen. Frans: “Toen we openden lag de straat er direct uit. Via een nieuwsbrief konden we mensen laten weten hoe ze het beste konden rijden en waar er nog een mogelijkheid was om te parkeren. Het is erg handig om op deze manier direct de hele doelgroep te bereiken.”