Ze kennen elkaar al jaren, Wiebe Nieuwenhuis en Tobias ter Braak. Ze komen elkaar namelijk regelmatig tegen achter de schermen op evenementen. Tot ze beseffen dat een samenwerking wel eens heel goed zou kunnen werken. Tobias heeft zijn eigen artiestenbureau onder de naam Nexus Bookings, Wiebe kent de evenementenwereld én is de technische man. Wiebe: “Als we dit samen verder zouden oppakken, zou het wel eens heel snel kunnen groeien.”
Persoonlijke aandacht
En dat doet het. Samen halen ze mooie klanten binnen, zoals Bruins en Dieka. Discotheken waar iedere week weer kaarten moeten worden verkocht. Binnen de kortste keren zijn er een aantal mooie namen aan Mijnetickets.nl verbonden en groeit het team. Wiebe: “Ik bouw nog steeds alles, maar breng ook nog de scanners rond. Dan pas merk je wat er echt gebeurt en dat blijft gaaf om te zien.” Tobias: “Ook al zijn we gegroeid, we werken nog steeds zo persoonlijk mogelijk. Onze mensen kennen ons systeem van A tot Z. Daardoor kunnen onze klanten al hun vragen gewoon aan hun eigen contactpersoon stellen. We merken dat dat gewaardeerd wordt.”
Meer services
Gaandeweg is niet alleen het klantenbestand gegroeid, mijnetickets.nl biedt ook meer diensten aan. Wiebe: “We begonnen met tickets voor dorpsfeesten. Maar we merkten dat we bij meer zaken konden helpen. Zo zijn er nu bijvoorbeeld een aantal taxi- en andere vervoersorganisaties die via mijnetickets.nl werken. En wat ook heel gaaf is: mensen die een jaarkaart van FC Twente hebben kunnen een busticket naar wedstrijden boeken via mijnetickets.nl.”
Groei in de toekomst
Mijnetickets.nl regelt al ticketverkoop voor evenementen waar duizenden mensen op af komen. Toch zijn er nog steeds dromen. Wiebe: “Echte grote festivals zouden we nog graag in ons klantenbestand verwelkomen. Grote landelijke namen maken namelijk wel indruk.” Om het klanten nog makkelijker te maken wordt er achter de schermen gewerkt aan een nieuwsbriefmodule. “Je kunt ons systeem al wel koppelen aan bijvoorbeeld Mailchimp, maar we willen een eigen module opzetten. Op die manier kunnen organisatoren heel makkelijk iedereen op de hoogte brengen over een wegopbreking, een artiest die vervangen wordt óf over de data van volgende evenementen. We willen er graag alles doen om het onze klanten makkelijker te maken. Nu en in de toekomst.”